מידע בנוגע לבחירת שמאי
זכויותיך על פי הפוליסה והצעדים שיש לנקוט למימוש זכויות אלה, ומידע כללי בנוגע לבחירת שמאי והליך שומה.
הסדר שמאות ביטוח רכב (רכוש וצד ג') – מידע כללי בנוגע לבחירת שמאי והליך השומה
- בסמוך להתרחשות מקרה הביטוח ולפני תיקון הנזק לרכב, עליך להודיע לחברת הביטוח, באמצעות הסוכן או ישירות, על האירוע וכן לבחור שמאי להערכת הנזק ומוסך לתיקון הנזק.
- מספר הטלפון של מוקד שרות לקוחות הינו: 3739* .
- עליך לבחור שמאי מתוך רשימת שמאי החוץ המצויה באתר האינטרנט שלנו או שמאי אחר. במידה ואין לך העדפה לשמאי מסוים מתוך הרשימה, יבחר המוקד את השמאי באופן אקראי.
- פרטי השמאי הנבחר ימסרו לך, לרבות פרטי ההתקשרות עימו.
- במידה והינך מעוניין בשמאי שאינו מצוי ברשימת שמאי החוץ, עליך למסור לנו את פרטיו להעביר לנו את הערכת השמאי הראשונית על מנת לאפשר לנו לבחון את הנזק.
- באפשרותך לתקן את הנזק שנגרם לרכבך באחד ממוסכי השירות שלנו, הממוקמים בפריסה ארצית, או במוסך אחר לפי בחירתך. עובדי המוקד יסייעו בידך.
- עם סיום עריכת הצעת התיקון או השומה, יועבר לרשותך עותק של הצעת התיקון ואנו נדאג להעביר לרשותך כל מסמך ומידע נדרש בעניין הערכת הנזק.
- הצעת התיקון והשומה של שמאי החוץ יהיו הצעת התיקון והשומה הקובעות, אלא אם כן אנו נבחר להציג בכתב הצעת תיקון או שומה נגדיות (של כל שמאי שהוא) ונודיע על רצוננו לערער על הצעת התיקון או השומה לשמאי מכריע כמפורט להלן, זאת לא יאוחר מיום עבודה אחד מיום עריכת הצעת התיקון על ידי שמאי החוץ ומסירתה למבטח או שבוע ממועד העברת השומה למבטח, לפי העניין.
הינך רשאי לערער על הצעת התיקון או על השומה של שמאי החוץ, ובלבד שתציג הצעת תיקון נגדית ותודיע על רצונך לערער לפני תיקון הרכב, או שתציג שומה נגדית לא יאוחר משבוע לאחר שנמסרה לך השומה של שמאי החוץ.